«عملیاتی‌سازی مدل مطلوب توزیع درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان»

0 0
  • تاریخ : 1402/12/23
  • بازدید : 55
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

«عملیاتی‌سازی مدل مطلوب توزیع درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان»

نشست ارائه و ارزیابی اولین پیشنهادها‌ی هسته‌های حل مسئله با موضوع «عملیاتی‌سازی مدل مطلوب توزیع درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان» با ارائه حجت‌الاسلام کمیل قنبرزاده برگزار شد.

به همت بنیاد شیخ انصاری نشست ارائه و ارزیابی اولین پیشنهادها‌ی هسته‌های حل مسئله با موضوع «عملیاتی‌سازی مدل مطلوب توزیع درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان» با ارائه حجت‌الاسلام کمیل قنبرزاده برگزار شد.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام قنبرزاده در رابطه ‌با کیفیت مواجهه با مشکل بیان کرد: جوانان متدیّن در شرکت‌های دانش‌بنیان، به دنبال مدلی مطلوب جهت توزیع درآمد در میان خودشان بودند، به‌گونه‌ای که این مدل منطبق بر موازین اسلامی باشد. پس از بررسی مدل‌های مختلف به‌وسیله تیم پژوهشی ۹ نفره متشکل از اساتید و فضلای حوزوی که متخصص در عرصه اقتصاد نیز هستند، مدل اجاره‌ای کنار گذاشته شد و مدل مطلوب، مدل «مشارکت در مالکیت و مشارکت در محصول در بستر شبکه همکاری» دانسته شد. این مدل که مبتنی بر اصول نظام اقتصادی اسلام است، در مقام اجرا با سؤالاتی جدید مواجه شد که پاسخ به هر یک نیازمند پیوست‌هایی فقهی است.

وی در تشریح برنامه امسالِ هسته‌های حل مسئله در طرح شهید صدرِ بنیاد شیخ انصاری، گفت: در طرح امسال که به نحوی امتداد طرح سال گذشته محسوب می‌شود، می‌خواهیم به واکاوی مسائل جزئی مدل مطلوب توزیع درآمد در میدان عملیات بپردازیم و با استفاده از تراث فقهی، به پاسخ‌هایی شایسته در این عرصه دست یابیم.

حجت‌الاسلام قنبرزاده در مورد ویژگی مهم تشکیل این هسته ابراز داشت: از ویژگی‌های مهم این هسته، ارتباط مستمر با بستر عملیات است به‌گونه‌ای که مدل‌های مطلوب به‌دست‌آمده، در ده‌ها شرکت دانش‌بنیان به اجرا در می‌آید.

در ادامه این نشست، اساتید حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پیرامون مدل ارائه شده پرداختند و همچنین کیفیت پیشبرد برنامه هسته حل مسئله با پیشنهادهای مذکور مورد گفتگو قرار گرفت.


 

منبع:
امتیاز دهید :

به اشتراک بگذارید

نظر دهید

گزارش

نظرات (اولین نفری باشید که نظر میدهد )